Delavnice o škodljivosti Facebooka

Tanja Cvitko Tanja Cvitko  –  26. 05. 2022  –  Območje 2
Facebook je bolj škodljiv kot koristen
Facebook je bolj škodljiv kot koristen

Zakaj ta predlog? Katero temo, težavo oz. izziv projektni predlog naslavlja?

Ameriška žvižgačka Frances Haugen, ki je zaradi spornih praks pustila službo pri Facebooku in razkrila zaupne dokumente, je opozorila na pomen maksimiranja dobičkov podjetja ne glede na njegov škodljiv vpliv na posameznika in družbo, ki ga uporablja. Še posebej problematično je spodbujanje in širjenje lažnih novic, utrjevanje kontroverznih vsebin na račun preverjenih dejstev, zmede informacij med uporabniki in popačene slike resničnega sveta. "Vsak dan izbiramo, katere vrednote želimo spodbujati. Tudi ko gremo na splet, se moramo odločiti, ali nas zanimata sočutje in empatija ali nasilje in jeza. Facebookovi algoritmi spodbujajo slednje," je opomnila. Družbena omrežja so zasnovana tako, da krepijo razdiralna sporočila, zato facebookov algoritem škoduje demokratični razpravi, celo spodbuja in utrjuje širjenje dezinformacij, oziroma senzacionalističnih vsebin.

Kaj konkretno predlagate? Kaj je bistvo vašega predloga? Kaj se bo zgodilo?

Cikel predavanj in delavnic ozaveščanja o delovanju popularnega omrežja Facebook in sorodnih družabnih omrežij, s poudarkom na škodljivem širjenju napačnih, nepreverjenih, senzacionalnih informacij, tudi s strani t.i. vplivnežev (spletnih influencerjev). Spregovoriti tudi o astroturfingu, s praktičnimi primeri iz tujine in Slovenije. Predlog vrednotimo na 3.000 EUR, kar vključuje 5-8 predavanj in delavniških srečanj.

Kako naj bi se projekt izvedel? Katere aktivnosti bi bilo treba izpeljati?

1) Detektirati relevantne slovenske strokovnjake / organizacije, ki obravnavajo predlagano področje kritične presoje informacij z družabnih omrežij in ga znajo komunicirati, oz. razumljivo predstaviti laični javnosti / laičnim uporabnikom družabnih omrežij. Znano je, da večina uporabnikov spletna omrežja uporablja kot medij, prvi vir informacij, in se ne ukvarjajo s preverjanjem kredibilnosti vira. 2) Določitev vsebinskih modulov glede na nivo znanja predvidenih udeležencev (bodo to mladi uporabniki družabnih omrežij? Bodo to starejši?)

Kje konkretno naj bi se projekt izvajal?

Določitev lokacije v dogovoru z izvajalci, glede na predvidene udeležence.

Kaj bi se po izvedbi projekta spremenilo, izboljšalo?

Predvideva se zvišanje individualne odgovornosti posameznega udeleženca glede uporabe popualrnih družabnih omrežij (s poudarkom na Facebooku) in kritičen (samo)razmislek o širjenju nepreverjenih informacij, oz. škodljivosti tega početja v mrežah virtualnih prijateljev.


Podpore

brez podpore
Če želiš komentirati, se moraš vpisati ali registrirati.
    Nima definiranih mejnikov