Ta naložbeni projekt je bil označen kot neizvedljiv in ni dosegel faze glasovanja.
Zakonsko določene naloge se izvajajo skladno s pravnimi akti kot npr.: Pravilnikom o strokovnih komisijah (UR.l.RS 173/20 in 90/22). Izvajanje participativnega proračuna ni zakonsko določeno.

Info dnevi s komisijami MOM

Tanja Cvitko Tanja Cvitko  –  29. 05. 2022  –  Območje 2
Spoznajmo člane strokovnih komisij.
Spoznajmo člane strokovnih komisij.

Zakaj ta predlog? Katero temo, težavo oz. izziv projektni predlog naslavlja?

Mestna občina Maribor razpolaga z javnimi, davkoplačevalskimi sredstvi. Participativni proračun, ki temelji na (iz)glasovanju konkretnih predlogov samih občanov, je eden izmed najbolj demokratičnih načinov porabe javnih sredstev. Pa kljub temu vedno obstaja vmesno telo, strokovna komisija, sestavljena iz določenega števila konkretnih članov z imeni in priimki, ki so na svojo odgovorno funkcijo postavljeni s strani županstva MOM in kriterije dodeljevanja sredstev interpretirajo skozi svoj skupen dogovor. Podobni postopki so pri razpisih za pridobivanje javnih sredstev za kakršnekoli namene. O porabi javnega (skupnega) denarja odločajo - skupine posameznikov, imenovane s sklepom Župana. Pogosto njihova imena sploh niso javno objavljena (kaj šele kriteriji, po katerih so bili izbrani za svojo odgovorno funkcijo), največkrat so iz različnih razlogov (površnost, skrb zaradi lobiranja in drugo) zakopana globoko v občinskih spletnih straneh.

Kaj konkretno predlagate? Kaj je bistvo vašega predloga? Kaj se bo zgodilo?

Predlagamo investicijo 3.000 EUR v oblikovanje koncepta, organizacijo in izvedbo vsaj 5 (še boljše 10) srečanj - informativnih dnevov z občinskimi strokovnimi komisijami z vsaj področja kulture, športa, mladine, participativnega proračuna in s tistimi ljudmi, ki se prijavljajo na razpise s teh področij, oziroma predlagatelji v participativni proračun. Običajno so takšne predstavitve izpeljane le z občinskimi uradniki, ki zagotavljajo servis za izvedbo in vodijo postopke. Pomembno je slišati in izprašati tudi člane komisij. Sredstva, ki jih predlagamo, naj se porabijo za moderacijo, mediacijo in fasilitacijo pogovorov s člani komisij in prijavitelji na razpise, oziroma predlagatelji predlogov v participativni proračun. Smiselno je vnaprejšnje analitično zbiranje vprašanj, odzivov, refleksij, komentarjev, pomislekov, problemov, ne nazadnje tudi pohval uporabnikov storitev javnega občinskega servisa za črpanje javnih sredstev.

Kako naj bi se projekt izvedel? Katere aktivnosti bi bilo treba izpeljati?

Izbira neodvisnega izvajalca cikla srečanj, oziroma informativnih dnevov. Najbolj ustrezno je izbrati nevladno organizacijo s kredibilnostjo in zaupanjem v javnosti. Možno je tudi povabilo zunanjim strokovnjakom, ki se ukvarjajo s projekti vključevanja aktivne civilne družbe.

Kje konkretno naj bi se projekt izvajal?

Mestna občina Maribor in relevantni prostori v njihovem javnem upravljanju.

Kaj bi se po izvedbi projekta spremenilo, izboljšalo?

Z izpostavljanjem razlogov za imenovanje vseh članov strokovnih komisij bi bila zagotovljena večja transparentnost vsaj enega dela porabe javnih (dvakoplačevalskih) sredstev v Mestni občini Maribor. S seznanjenostjo zainteresirane širše javnosti z ustrezno strokovnostjo komisij za izjemno odgovorno funkcijo interpretacije kriterijev in meril bi pridobili večje zaupanje in motivacijo za sodelovanje z občinskimi telesi.