Maribor je mesto s tradicijo (ali prekletstvom) Evropske prestolnice kulture 2012. Če izvzamemo čas pandemije, je mariborska kulturna ponudba primerljiva z večjimi mesti, celo s prestolnico.
Tisto, česar mariborskim ustvarjalcem, producentom, izvajalcem kulturnih dejavnosti (dogodkov, prireditev, festivalov) primanjkuje - poleg konstruktivnega dialoga in prepoznavanja s strani mestnih oblasti - je: ZNANJE KULTURNEGA MENEDŽMENTA, oziroma "podjetništva v kulturi". S tovrstnim znanjem kulturna ponudba postaja bolj neodvisna od javnih sredstev za kulturo (kar NE pomeni, da se le-ta morajo zniževati, kvečjemu višati, glede na množičnost kulturne produkcije).
Po vzoru na program Poletna šola kulturnega menedžmenta, ki jo že 6 let izvaja Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani predlagamo izobraževalni program za mariborske ustvarjalce in ponudnike kulturnih storitev (dogodkov), ki bo prilagojen njihovim potrebam in predvsem uporaben v praksi, pri njihovem delu organizacije in trženja dogodkov.
1) Izbrati izvajalca s partnersko podporno mrežo. Posvetovati se z Ekonomsko fakulteto Univerze v Ljubljani za prenos primera dobre prakse.
2) Ugotoviti potrebe bodočih udeležencev, organizatorjev kulturnih dogodkov.
3) Določiti časovni okvir programa. Predlagamo 1-2 intenzivna tedna v letu 2021 in 2022, s teoretičnim in praktičnim delom.
4) Evalvacija v letu 2021 za izboljšanje programa v letu 2022.
Na različnih lokacijah, za spoznavanje različnih okolij in kontekstov kulturne produkcije: Center za kreativnost, Vetrinjski dvor, GT22, Narodni dom, Kibla, Kulturni center Pekarna, Zavod PIP itd.
Udeleženci bodo pridobili in med sabo podelili koristna nova znanja, ki jih bodo uporabili pri svojem delu na področju kulture v Mestni občini Maribor.
Projekt je dvoleten, po obsegu širok, zato je primerna ocenjena vrednost zanj 15.000 EUR.